Waarschijnlijk kijkt u op onze website omdat één van onze medewerkers al eens contact heeft gehad met u over de huurovereenkomst van de telecom provider. In al hun enthousiasme zullen ze u ongetwijfeld hebben verteld wat de voordelen zijn van een samenwerking met APW Netherlands;

  • Een significant bedrag dat vooruit wordt betaald, dat beter en risicoloos kan renderen wanneer u een lening afbetaald of een alternatieve investering aangaat;
  • Het verleggen van het opzegrisico naar APW Netherlands;
  • Kosteloos wordt het verdere management rondom de site (toegangsverlening/uitbreidingsverzoeken/veiligheidskeuringen) door APW Netherlands uitgevoerd;

Daarnaast zijn er nog vele andere voordelen die zij graag persoonlijk met u bespreken.

Waar ik het vandaag met u over wil hebben; hoe is het nu met uw huurder gesteld? Waarschijnlijk behoort u tot de categorie van mensen die een aantal jaar geleden een medewerker van de operator op het erf heeft gehad, die medewerker wilde graag een gedeelte van uw terrein of uw dak huren, in ruil voor een mooie periodieke vergoeding. Wellicht heeft u zelfs nog een mobiele telefoon gekregen als presentje, want in de uitrol van het GSM netwerk groeiden de geldbomen in de lucht en werd er alles aan gedaan om zo veel als mogelijk locaties te verwerven. Er moest immers aan de dekkingsverplichting voldaan worden die in de licentie was gesteld.

 

Meer dan een decennium later is de wereld voor een operator sterk veranderd. Vroeger hadden abonnees makkelijk een telefoonrekening van enkele honderden euro’s en betaalden zij “per tik”. In 2016 is het al mogelijk om voor een fractie van dat bedrag onbeperkt te bellen/sms-en en zelfs data te verbruiken, uiteraard in combinatie met de allernieuwste telefoon. Dit terwijl de kwaliteit van het netwerk wel steeds hoger moet zijn; want ondanks dat abonnees niet willen betalen voor kwaliteit, beslissen zij wel hun aankoop daarop. Operators moeten daarom steeds meer locaties bouwen, maar doen dit steeds meer op een kleiner niveau om in de databehoefte te kunnen voorzien. Small cell’s noemen ze dat.

Meer bouw- en dus meer onderhoudskosten, een kritischere consument (twee jaar geleden was een film kijken op een mobiel een wonder, maar nu baalt de immer kritische jeugd al als het meer dan twee seconden duurt eer dat het filmpje is opgestart), een uitgeholde inkomensstroom (er wordt steeds minder gebeld en wanneer was de laatste keer dat u een smsje verstuurde?) zorgen er voor dat een operator wel kritisch moet kijken naar haar netwerk en de navenante kosten. Daarom zijn operators genoodzaakt om niet alleen huurovereenkomsten te beëindigen, maar ook om huurvergoedingen te verlagen of zelfs huurvrije periodes van een aantal jaar in te stellen. Steeds vaker zien wij echter de behoefte van operators om zelf als verhuurder op te treden,waardoor zij onderverhuur clausules inbouwen in (nieuwe) huurcontracten en daarmee hopen zij een gedeelte van hun huur terug te kunnen verdienen. Terwijl u als eigenaar verstoken blijft van deze inkomsten. Tevens zien we steeds meer contracten voorbij komen waarbij verantwoordelijkheden die normaal bij een operator zouden liggen, worden verschoven naar de gebouweigenaar. Hiermee kan een operator geld besparen in de onderhoudsvoorziening, bijvoorbeeld als het dak moet worden gerenoveerd.

Middels onze transactie bent u niet alleen verzekerd van een mooi bedrag en hoeft u zich geen zorgen meer te maken over huur verlagingen/pauze’s of opzeggingen; u krijgt tevens een toegewijd team van specialisten tot uw beschikking die met de operators van gedachten kunnen wisselen omtrent het optimaal invullen van hun en uw wensen. Dit bespaart een operator veel kostbare tijd en voorkomt aanpassingen naderhand. Tevens vinden operators het fijn om met ons te werken, daar wij direct toegang kunnen toewijzen of andere operationele voordelen kunnen bieden (zo hebben wij laatst voorkomen dat er een technisch team van de operator naar de locatie moest afreizen omdat de stroom van de straat moest worden gehaald, hetgeen de operator tevens direct geld bespaart).

Wij hebben als uitgangspunt dat iedereen beter moet worden van de transactie; u als eigenaar, wij als investeerder en de operator in de operationele en financiële ontzorging. Een win/win/win situatie dus.